dinsdag 17 januari 2012

Thema Ziek zijn (2)

Toen we deze morgen in onze klas kwamen, konden we onze ogen niet geloven: onze Jules zat helemaal onder de rode vlekjes! Dat kan natuurlijk niet anders; de helft van de klas heeft de waterpokken gehad en dat is nu eenmaal erg besmettelijk. Arme Jules! Hij voelde zich helemaal niet lekker... Wat nu gedaan?

De dokter even bellen... "Hallo?! Dag dokter. Jules is ziek. Kan je komen?"
Even later kwam de dokter (juf Alessandra) binnen. Ze zou Jules eens gaan onderzoeken: temperatuur meten (de kleuters wilden de thermometer in de poep van Jules...), naar zijn hartje luisteren, naar de keel kijken (en "Aaaaaaaa" zeggen),...
Jules heeft duidelijk de waterpokken. Een zalfje tegen de jeuk en een "poepsnoepje" tegen de koorts en vooral heel veel rusten!!! Dus we legden Jules in zijn bedje, samen met zijn knuffelbeertje...
Daarna mochten we gaan experimenteren met druppeltellers en verf.
We speelden de scène van dokter-patiënt nog eens na...
Sommige mama's hebben zich wellicht een aap verschrokken toen ze hun kapoentje terug zagen. Sommige kleuters hebben nu ook rode vlekjes! Maar dat zijn er natuurlijk geen echte. Die dienden enkel maar om ons nieuwe versje aan te leren:
Rode vlekjes op mijn been,
op mijn buik en op mijn teen
Op mijn neus en op mijn oor.
Heb je daar geen zalfje voor?

Juf Alessandra vertelde vandaag ook een verhaal over een vosje met waterpokken en over hoe besmettelijk dat wel niet was...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten