vrijdag 13 januari 2012

Thema Licht en donker (slot)

De juf vertelde een verhaal van Jules:
Jules moest gaan slapen en zei "Slaapwel" tegen zijn vis en hond. Papa hielp hem met zijn pijama aan te doen, vertelde een verhaal en gad Jules een nachtzoen... Opeens riep Jules heel luid: "Papaaaaaaa!"
Wat bleek, papa was vergeten zijn nachtlampje uit te doen! Jules kan alleen maar slapen als het donker is...
We deden ook nog eens een schimmenspel. Eerst ging de juf achter het doek staan en deed een bepaalde beweging voor die wij moesten nadoen. Daarna werd er één kindje geblinddoekt en die mocht dan raden wie er zich achter het doek bevond. 
We werkten ons "Janneke maan" af; we kleefden stukjes papier op zijn muts...
Bo had wel een heel speciaal lampje meegebracht naar de klas! Het was een lampje met een vergrootglas eraan. Luna vond het alvast heel plezant!
Vandaag stempelden we sterretjes in de lucht...
De juf had ook een lottospel meegebracht. Er stonden heel veel sterretjes op die erg veel op elkaar geleken. We moesten dus goed kijken welk sterretjes er op de vorm paste...
En er werd deze week natuurlijk ook veel en graag gespeeld!
Vandaag moesten we de prenten van het verhaal in de juiste volgorde leggen. De juf stelde bij elke prent enkele vragen. Toen de juf vroeg waarom Jules opeens heel luid "papa!" riep, moesten de kinderen heel lang en diep nadenken (omdat hij papa wilde zeggen dat het nachtlampje uit moest)  totdat er een pientere kleuter zei: "Tja, omdat die meneer papa héét..."

Mag ik er de middagetertjes op wijzen dat er maandag géén warm eten is; jullie moeten dan allemaal boterhammetjes meebrengen naar school! Het geld voor middageten wordt wél maandag opgehaald...

Fijn weekend allemaal!

10 opmerkingen:

  1. Dank u voor deze prachtige blog.
    Zo kunnen wij als grootouders ook volgen wat ons Yule doet in de klas.
    Elke dag wachten wij vol ongeduld naar wat er geleerd is.
    Dank u Mammie en Pappie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi, ik ben zelf een kleuterjuf en kwam via google uit op jou blog. Heeft u dat lottospel op de computer staan en ziet u het zitten om dit naar mij te mailen?
    mvg Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Jessica, als je me je mail-adres stuurt, stuur ik je dat lottospel door! :-)

      Verwijderen
    2. Zou je mij dat lottospel ook kunnen doormailen? Ik vind het een leuk idee! Groetjes manuela
      Manuelarousseeuw@hotmail.com

      Verwijderen
    3. Zou u mij het lottospel ook kunnen mailen? Ik vind het erg leuk! music_neeltjeuh@hotmail.com
      Alvast bedankt!

      Verwijderen
    4. Ik zo ook heel graag het Lotto spel willen spelen in mijn klas! Zou u het naar mij kunnen doormailen? jolien.kennis1@gmail.com
      Dankjewel!

      Verwijderen
    5. mag ik ook het lottospel ajb :)
      manuella.vanbecelaere@gmail.com

      Verwijderen
  3. Beste
    Mijn e-mailadres is: marlies.paret@hotmail.com
    Kan je mij eventueel dat superleuke lottospel doormailen?
    Alvast bedankt !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou ook het lottospel willen 😍
    Alvast bedankt
    sema_saray@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou ook heel graag het lottospel willen :-)

    alvast bedankt!

    helenkets@msn.com

    BeantwoordenVerwijderen